Succesverhaal

Europastry vergroot het succes met trainingen

Europastry groeide hard. Hoe zorg je ervoor dat mensen, ook in een hard groeiende organisatie, hun rol in het proces begrijpen en bijdragen aan het succes?

Europastry

Uitdaging

Leuk en met plezier veilig werken aan de lijn

Europastry is een internationale bakkerij met meerdere vestigingen. In Oldenzaal, een vestiging met 280 medewerkers met 22 nationaliteiten, is Jurgen Kamphuis opleidingscoördinator. “Je faciliteert dat mensen stappen zetten en het werk met plezier uitvoeren. Dat gaat over kennis en kunde van de machines, maar ook over intermenselijke communicatie.”

Karen Kuipers, zag een paar jaar geleden al aankomen dat het bedrijf hard groeit. Daardoor werd het nog belangrijker om meer eigenaarschap op de lijn te nemen. Daar moesten ze iets mee! “Het werken bij Europastry is een heel proces,” legt Jurgen uit. “Als iemand aan de lijn iets verkeerd doet, dan hebben ze daar honderd meter verderop in de lijn last van.”

Je hoeft ons niet op ons woord te geloven

“Iedereen is anders, zeker in een internationaal bedrijf als Europastry. Dan is juist zo mooi dat dit soort trainingen helpen bij persoonlijke groei. Iedereen maakt stappen en dat draagt bij aan ons gezamenlijke succes.”

Oplossing

Trainingen voor meer eigenaarschap aan de lijn

Via de FIT2030-subsidie van Stichting Opleidingsfonds Levensmiddelenindustrie (SOL) kwam Europastry in contact met Wecreate. “Je wilt dat mensen samen meer verantwoordelijkheid nemen. Dat ze als team zorgen voor een mooi product waar van genoten kan worden.” Om dat te bereiken werd een mooi programma met trainingen samengesteld: de sterke medewerker, de krachtige leermeester en de sterke teamleider. In de persoonlijke coachingsgesprekken werd verdieping aangebracht, met de focus op de uitdagingen en persoonlijke ontwikkeling van iedere deelnemer.

Resultaat

Praktische tips zorgen voor directe verandering

Dankzij het programma zijn mensen zelfverzekerder en spreken zich meer uit over wat er nodig is om succesvol te zijn. Teamleiders zorgen dat mensen zich prettig voelen aan de lijn, kunnen beter met conflicten omgaan en vragen beter door hoe zij hun mensen kunnen ondersteunen. “Iedereen is anders, zeker in een internationaal bedrijf als Europastry,” zegt Jurgen. “Dan is juist zo mooi dat dit soort trainingen helpen bij persoonlijke groei. Iedereen maakt stappen en dat draagt bij aan ons gezamenlijke succes.”

Neem contact op

Relevante succesverhalen

Bekijk ook deze succesverhalen

Krappe arbeidsmarkt, Lerende organisatie

Samen sterker: training leiderschap bij STMG

Lees verder

Regie op de arbeidsmarkt

O&O-fondsen werken samen

Lees verder

Lerende organisatie

Duurzaam inzetbare uitzendkrachten

Lees verder